onsdag 7 april 2010

Återkoppling Telia

Jag blev som utlovat uppringd av en chef på Telia. Det visade sig vara personalchefen som ringde och lyssnade på mina åsikter en lång stund :)
Han höll med mig om att jag hade fått en massa motstridiga uppgifter och att de brustit i flera under mina samtal med deras representanter och på informationen på hemsidan. Han skulle föra detta vidare i företaget.

Jag talade om att jag delgett mina åsikter om Telia på Twitter. Eftersom han inte riktigt visste hur Twitter fungerade förklarade jag detta för honom
Jag talade också om att flera av de som följer mig hade skickat RT på det jag skrev och att det därmed spred sig som en löpeld bland flera tusen användare.

Jag berättade att min kontakt JohanMedE på Twitter och Facebook skickade mig DM på Twitter och mail på FB där han meddelade mig om att ha arbetade på Telia och skulle göra vad han kunde för att jag skulle kontaktas. Han gjorde detta på din fritid och jag hoppas att han får det tack för hjälpen av Telia som han är värd!
På detta sätt stoppade han mig från att fortsätta sprida ilska om företaget. Så en stor eloge till
Johan!!! Vilket jag meddelade personalchefen flera gånger!
Även att Josefin i Göteborg som löste detta på ett snabbt och smidigt sätt löste problemet och bad om ursäkt för det sätt vi behandlats på!
Samt Christian? (tror att an hette så) som snabbt svarade på mitt mail och även han bad om ursäkt för kollegornas sätt att behandlat oss på till er gjorde ett bra jobb.
Hoppas att de alla får den uppmärksamhet de förtjänar från företaget! Jag sänder dem alla ett stort TACK i alla fall!

Personalchefen undrade vad han kunde göra för att jag skulle känna mig till freds. Jag menade att jag på intet sätt var ute efter någon ekonomisk ersättning för att känna mig till freds utan helt och fullt nöjer mig med att bli lyssnad på. De timmar jag la ner på att komma fram inte i sig var viktiga men att få föra fram min bild och att han som chef vidtar nödvändiga åtgärder mot de som inte sköter sitt arbete. Även att han försöker få ordning på den missriktade informationen på hemsidan.

Summa summarum får jag erkänna att jag hade fel! Telia lyssnar på sina kunder om man går rätt vägar... men helt enkelt är det inte.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar