måndag 31 maj 2010

Tandläkare

Jag måste ha bästa tandläkaren i hela Örebro!
När jag för en månad sedan bet av min tand åkte hustrun och jag till folktandvården för att få den lagad. Jag brukar behöva hennes hjälp för att förflytta mig från rullstolen till tandkäkarstolen samt se till att jag får kuddar eller filtar under benen så att värken inte blir för besvärlig.

Eftersom min ”gamla” tandläkare har slutat fick jag en ny som lagade tanden. Ha var eller rättare sagt är nog relativt nyutexaminerad och därmed extremt noggrann så det han gör blir så bra som det bara kan bli. Att han och tandsköterskan dessutom var väldigt trevliga gjorde ju besöket riktigt angenämt förutom kostnaden men den styr ju inte de över.

Igår var det min hustrus tur att åka till samma tandläkare med en avbiten tand... Man skulle nästan kunna tro att vi sitter och biter i stenar här hemma eftersom tänderna går av med så täta mellanrum ☺

När hon kommer in till tandläkaren säger hon att hon var hos honom med sin man för ca en månad sedan och för att friska upp minnet sa hon att jag sitter i rullstol.
Han såg fundersam ut och kunde inte riktigt komma ihåg hem jag kan ha varit. Efter en liten stund sken han upp och sa:
Ja nu fick jag fram en bild av vem du menar. Det är han som var ganska??? Ehh, hmm.” Så för att hjälpa honom lite på traven sa hustrun att ja han är stor och kraftig. Nej jag tänkte nog mer säga att han såg vältränad ut.
Va? Fatta vilken bra tandläkare!!! ☺☺☺

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar