fredag 2 april 2010

Påskafton

Dax att fira påskafton.
Fredrik kom igår kväll vilket alltid är lika roligt. själv har jag haft en sämre rygg nu sedan jag opererades vilket gjorde att jag somnade när han kom och vaknade lagom tills det var dags att gå och lägga sig..

Alltid lika trist när ryggen sätter så stora begränsningar på ens sätt att leva och röra sig. Förvisso sätter den alltid begränsningar för mig men varje gång man upptäcker att man blivit sämre och att det hänger kvar blir man lika ledsen.

när Lydia var hemma förra gången, kom hon in till mig på kvällen och började gråta och sa att hon tycke att det var så jobbigt att se mig försämras utan att hon kan göra eller säga något som gör det bättre.
Själv märker jag inte hur jag konsekvent blir sämre och sämre som hon kan göra eftersom det har tagit nästan ett år sedan hon var hemma senast.

Min vana trogen blev det lite dystert skrivet idag också men det är svårt att vara hurtig när man inte får sova som man ska eftersom värken håller en vaken på nätterna.
Klockan är tidigt och jag har inte sovit sedan 02,30 så jag hämtar in DN istället och försöker läsa lite

Hoppas att ni alla år en fin Påsk men lagom mycket ägg mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar