lördag 3 april 2010

Påskmat

Varje år verkligen bestämmer jag mig för att inte äta för mycket! Av någon konstig anledning så misslyckas jag varje år ;) Hustrun har en förmåga att alltid göra så extremt goda och olika smårätter.
När man då lyckats plocka på lite av varje smårätt, inser man att tallriken helt plötsligt är så full att inget mer utrymme finns att uppnå.
När det väl är uppätet undrar man hur resten av dagen ska sluta eftersom jag vet att det står en läcker påsktårta i kylen. Man får väl göra som vanligt, offra sig lite för den goda sakens skull :)

Som vanligt är Svärföräldrarna här på besök när det är påskafton och som jag redan berättat är Fredrik hemma. Märkligt kan man tycka att vi och svärföräldrarna har bott 300 m ifrån varandra i 15 år och nu bor vi i samma hus fast två våningar från varandra. Aldrig varit osams eller haft någon "fnurra" på tråden utan alltid sett fördelarna av att ha varandras olika kompetenser och därmed kunnat hjälpa varandra.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar