måndag 29 mars 2010

Förvånad

Idag blev jag uppriktigt glad och förvånad!

Telefonen ringde och jag tror att det var Jonas Eriksson från Miljöpartiet i Örebro som ringde mig angående det brev jag skrev till politikerna.
Han tyckte att min situation var besvärlig och bedrövlig och ville ta upp detta med psykiatrichefen vilket han gärna får göra gör min skull.
Jag kan gärna bli ett exempel på hur många det är som lider i länet. Garanterat finns det de som har det mycket värre än mig. Jag har en fantastisk hustru, barn och vänner många har inte ens det.

Det som jag däremot tycker är väldigt märkligt i hela situationen är att om jag mår dåligt och berättar detta på Twitter eller Facebook får jag genast uppiggande respons men av psykiatrin trampas man ner ett par pinnhål till. Verkar som att de som utbildas inom psykiatrin idag skulle ha mycket att lära av de socialanätverken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar