söndag 21 mars 2010

Imorgon startar mitt privata krig

För er som känner mig lite grann kommer detta inte som någon nyhet men för andra kan det kanske vara av intresse?

Eftersom jag har en ryggmärgsskada och sitter i rullstol med kronisk värk och äter därmed en mängd smärtstillande tabletter. Detta har kunnat avhjälpas en hel del med hjälp av en ryggmärgsstimulator som jag fick inopererad för några år sedan. Denna har nu gått sönder så jag ska in på en ny operation på tisdag för att få en ny inopererad.
Denna sitter mellan ryggraden och ryggmärgen och är en ganska jobbig operation men jag ser trots detta fram till den med stor tillförsikt.

Jag har fram till nu tillhört RehabMedicincskaSmärtsektionen på USÖ med allt vad det innebär iform av läkare, sjukgymnaster, sjuksköterskor och psykologer samlade under en och samma avdelning och tak där de snabbt kan meddela varandra vad som händer med mig.

Nu ska jag slussas ut i primärvården, vilket inte alls har fungerat lika bra. Sjukgymnasten har jag inte träffat alls utan han skriver ut att jag ska badträna två ggr per år men inga nya rörelser eller så har jag fått.

Psykologen på Rehehab medicinska skickade en remiss till Primärvården och jag fick ett brev därifrån med en hel lunta som skulle fyllas i och om jag inte svarade inom två veckor skulle jag bli av med min plats i kön. Därav trodde jag att detta skulle gå fort och jag snabbt skulle bli kallad.

Döm om min förvåning när jag fick en kallelse eller vad det ska kallas? från Enhetschefen Stig Rune på Psykoterapigruppen. Där det står att läsa att som väntelistan ser ut idag kommer jag att kallas tidigast 2011-02-28!!!
Är detta på riktigt eller ska det tolkas som ett skämt.

Om jag blir kallad utom länet måste jag åka liggande transport eftersom jag inte klarar att sitta mer än 3-4 timmar om dagen eftersom värken blir för svår annars. Då är all uppetid inräknad så som sitta på toa, äta mat till sjukgymnastik.

Därav ska jag ringa radio (vilket jag gjort), tidningar samt skriva till ansvariga politiker! Ska göra så mycket jag hinner innan operationen men resten får jag ta när jag kommer hem.

2 kommentarer: