måndag 15 mars 2010

Skriver och skriver till ingens intresse?

Verkar som jag mest skriver för mig själv och ingen som läser det jag skriver ;) Kanske kan det ändras med tiden vad vet jag...
I vilket fall som helst kan det vara intressant att skriva av sig lite.

Såg på debatten på teve igår mellan Jan Björklund och Vanja Lundy Wedin. Det mest slående var att Vanja menade att det mest är de rika som nyttjar tjänsten. Medan Björklund försvarade den med att nu har ju faktisk en massa lågutbildade kvinnor fått arbete som de inte annars fått eftersom de är så dåligt utbildade.

Jag vet inte vad man ska dra för slutsatser av dessa kommentarer? Mer än att man kan ju krasst inse att Björklund ser det hela som att det är bra att rika får det städat av lågutbildade kvinnor. Som troligtvis jobbat svart tidigare men nu gått över till att arbeta vitt.
Ibland ställer jag mig frågan om hur Liberal herr Björklund egentligen är???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar