tisdag 30 mars 2010

Ny skoter?

Nästa vecka kommer min Arbetsterapeut för att skriva ut en ansökan om att jag behöver en ny Skoter/Elrullstol/Permobil. Kärt barn har många namn ;)

En sådan där trehjulig Skoter som man nästan blir ihjälkörd av som fotgängare när man är i butiken för att handla. Så alla vet vad jag menar :)

Den jag har är 10 år gammal och saknar all tillstymmelse till fjädring eller dämpning över huvud taget. De nya som har kommit nu är rejält dämpade både i stolen och hjulen.
Eftersom ryggen blir sämre och sämre så att jag fått korta ner rastningen av hunden rejält skulle ett sådant hjälpmedel sitta som en smäck!
Bara att göra som vanligt vänta, hålla tummarna och se hur det går.

Angående den eventuella psykiatriska hjälpen så lyser den med sin frånvaro. Känns som att alla tagit ledigt över påsken redan. Undrar om man kan lämna in sina psykiatriska demoner på påskledigt också???

2 kommentarer:

  1. Halloj på dig!
    För oss som "vågar vägra Facebook" så är det kul att du har skaffat dig en blogg. Alla andra är så uppdaterade om hur det går för dig så nu känns det kul att man kan hänga med den här vägen. Allt för att man själv jämt bokar upp sig på massor av aktiviteter så vi inte ses så ofta.. :(. Lovar att snart komma och hälsa på. Åker norrut till påsk men hoppas att vi kan få till något efter det. Kram till dig och hustrun.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat hit!!!

    Försöker skriva lita annat här än på Facebook och på Twitter men visst blir det vissa beröringspunkter.

    Tror att jag har hållit min kamp med politikerna borta från Facebook men jag känner att det alltid snackas om att det ska tillföras resurser men mer än så blir det inte.
    Ibland får jag känslan av att så fort man pratar psykologi så tror folk att det är rena rama knäppskallarna man pratar om. Lite tokig har jag alltid varit men att det var så här illa visste jag inte innan jag drabbades själv.

    Skulle vara hur kul som helst att få till något!

    SvaraRadera